Excursions

Properes Excursions

Inscripcions en tercera planta del Casal Cardener, en horari de tarda, de 17 a 20 h. de dilluns a dijous.
Tel 93.210.08.03    –    93.213.14.51
______________________________________________________________________

Avançament Primavera 2020

Viatge a Bulgària

Dies 10 a 17 de maig (a confirmar)

Bulgària és un país en la Península dels Balcans, a la vessant occidental del Mar Negre. Està rodejada por Romania al nord, Sèrbia al nord-oest, la República de Macedònia al sud-oest, Grècia al sud i Turquia al sud-est. Situada a prop dels estrets de Turquia, resulta clau en les rutes terrestres de Europa cap a l’Orient Mitjà i Àsia.
Posseeix una enorme riquesa històrica i un ampli llegat deixat per antigues civilitzacions al llarg de tot el país entre els quals cal destacar els monestirs; en ells s’ha preservat la fe i la cultura búlgara. A títol d’exemple podem citar els Monestirs de Rila, de Bachkovo, de Troyan, de Zemen, de Rozhen, de Kilifarevo, de Sokolski, entre d’altres.

Preu: pendent

suplement hab.individual:

Excursió: Creuer pel Canal du Midi

i Colliure

Dies 12 i 13 d’octubre, a les 7 h

Sortida en direcció a les comarca de l’Alt Empordà, amb una aturada en ruta per esmorzar (no inclòs).

Creuarem la frontera fins arribar a la població de Beziers, on gaudirem d’un Creuer pel Canal du Midi amb el dinar a bord inclòs. Un creuer amb què descobrirem tota la bellesa de l’entorn natural que envolta el recorregut d’aquest canal que va ser creat al s.XVII per unir l’Atlàntic amb el Mediterrani i que s’utilitzava per al transport de mercaderies i persones al llarg dels seus 240km de vies navegables. Des de 1996 és patrimoni de la humanitat per la UNESCO i actualment està freqüentat per aficionats a la navegació i turistes que volen gaudir d’aquesta meravellosa proesa tècnica així com una obra d’art. Finalitzat el creuer disposarem d’un breu temps lliure i tot seguit ens dirigirem al nostre hotel situat Perpinyà. Sopar i allotjament.
Al següent dia esmorzarem a l’hotel i ens dirigirem Colliure, encantadora població, inspiració de pintors, escriptors i artistes en general. Passejarem pels seus típics carrers i el seu passeig, admirarem el Castell Reial sobre el mar i podrem veure la coneguda silueta de la seva església. En aquesta població el cèlebre poeta espanyol Antonio Machado. Finalitzada la visita agafarem l’autocar per dirigir-nos al restaurant on gaudirem del dinar de comiat. A la tarda, després d’una tranquil·la sobretaula, retorn al punt d’origen.

Preu: 210,00 €

suplement hab.individual: 30,00 €

_______________________________________________________

Excursió: Reus Modernista

i Museu Pau Casals

Dissabte, 16 de novembre, a les 8.00 hores.

Sortida en direcció a les Comarques de Tarragona, fins arribar al restaurant on tenim inclòs l’esmorzar. Continuació fins a la ciutat de Reus, capital del Baix Camp. Allà farem una visita amb guia local de l’anomenada ruta modernista de Reus. Iniciarem la visita a l’interior del “pavelló dels distingits” de d’Institut Pere Mata, una de les joies del Modernisme català menys conegudes, obra de l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner. Continuarem amb la visita guiada a la Ruta del Modernisme, un agradable passeig pel centre de Reus per conèixer les façanes modernistes més interessants de la ciutat, destacant especialment altres obres de Lluís Domènech i Montaner (Casa Navàs, Casa Rull i Casa Gasull), les construccions de Pere Caselles, col·laborador de Domènech, i les obres de Joan Rubió i Bellver, deixeble i col·laborador de Gaudí. Finalitzarem la visita al Modernisme de Reus amb la visita guiada del Gaudí Center. Després d’aquestes visites ens traslladarem al restaurant per dinar.
Per la tarda ens dirigirem a Sant Salvador, on visitarem la Vil·la Museu Pau Casals, un dels millors violoncel·listes de tots els temps. Més enllà de la música es va convertir en un defensor de la pau i la llibertat dels pobles. Pau Casals va fer construir la Vil·la Casals al barri marítim de Sant Salvador com a casa d’estiueig i avui dia és un museu que recupera l’atmosfera familiar d’una casa de finals del segle XIX i la bellesa que tenia la casa en els seus millors temps.

Preu: 52,00 €   – Sòcies Ciberdona: 49,00 €

______________________________________________________________________________________

Excursió: Pessebre vivent de Corbera de Llobregat

Dissabte, 14 de desembre, a les 17.30 h

El Pessebre Vivent de Corbera de Llobregat és un pessebre celebrat des de l’any 1962 al municipi de Corbera de Llobregat. És escenificat a la Penya del Corb, un conjunt de roques vermelloses situat a la part alta del poble, i s’ha continuat celebrant cada any de manera ininterrompuda. L’organitza l’Associació Amics de Corbera, que fou guardonada l’any 1992 amb la Creu de Sant Jordi.
Malgrat que en terres catalanes existeix algun pessebre vivent més antic com el de d’Engordany (1956), el de Corbera de Llobregat va ser el primer en què els visitants es passejaven per dintre del pessebre barrejant-se amb les figures vivents, i és considerat el primer pessebre vivent de Catalunya.
La representació s’inicia a les 19 hores.

Preu: pendent

__________________________________________________________________